Sightseeing Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu Sightseeing Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu

Sightseeing Vancouver

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 Juni 2011 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal!
Hier weer een reisverslag vanuit Vancouver.
Wat een grote stad is dit.
Woensdag zijn we gaan lopen naar Capilano Bridge Park. Is hier een stukje verderop de bergen in. Wat een super mooi park is dit!
Het begint al goed.. Over een 140meter lange HANGBRUG lopen die 70meter hoog is en vreselijk wiebeld!
Dat viel voor mij allemaal niet mee. Wel heel mooi is als je dan naar beneden kijkt en je de bossen en een stromende rivier ziet. Hier zwemt trouwens volop zalm in de rivieren.
Ook in dit park staan totempalen van de vroegere indianen die hier gewoond hebben. Na dit park gezien te hebben zijn we met (een gratis taxi bus, de mevrouw moest toch richting stanley park)naar Stanley Park gereden en daar vervolgens naar het Vancouver Aquarium gelopen. Dit was ook heel leuk. Leuk om te zien wat voor soort vissen er hier voor de kust te vinden zijn. 's avonds hebben we bij een Italiaans restaurant gegeten. Gisterochtend begon al goed... REGEN! en dat zou de HELE dag zo blijven. Wat echt jammer is want bijna alle bezienswaardigheden in de stad zijn buiten. Dus hebben we een taxi gepakt en zijn naar Downtown gereden en een Sightseeing bus genomen die ons door de stad rondreed. Af en toe er even uit maar snel weer de andere bus gepakt ivm de kou en regen.
Ook was gister blijkbaar Justin Beeber in de stad. We kwamen langs allemaal gillende meisjes met spandoeken van Justin Beeber die voor een gebouw stonden waar hij zou zijn. Eenmaal terug gekomen bij het hotel zijn we even naar bed gegaan. Heb het goed tepakken: vreselijk verkouden helaas. Dus even bijslapen en om 18.00uur waren Freek en Tineke bij ons hotel aangekomen. Dus snel weer een taxi gepakt naar de stad en een restaurant opgezocht. Eenmaal binnengekomen zaten er allemaal mensen in pak te eten. (komen wij aan in onze spijkerbroek). Maar goed het was dus ook aan de prijs te merken! Een glas wijn was 12,5dollar en voor een stukje vlees betaalde je 40 dollar. En dan konden we nog een port bestellen bij het nagerecht waarvan de duurste 2500! dollar was. Toen maar een cocktail toe genomen. Verder hier wel goed gegeten. Het is hier nu net weer ochtend en we willen vandaag fietsen huren en gaan fietsen door Stanley Park. Het moet vanaf vandaag beter weer worden
Tot het volgende bericht!
Liefs xxx van ons allemaal

• 03 Juni 2011 - 13:57

Ellen:

HI!! Klinkt leuk, jammer van het weer, maar je kan niet alles hebben!!

X

hier 25 graden

• 04 Juni 2011 - 07:04

Corinda:

ola,,
    wat zien de foto's er gaaf uit en wat is die hangbrug hoog en lang super gaaf,, en ziet dat jaap lkkr van zijn pannekoek geniet, whaha
    jammer van de regen, hoop voor jullie dat de zon gauw weer terug komt,
    veel plezier en groet vanuit katwijk aan zee.

• 04 Juni 2011 - 12:16

Nel:

Klinkt allemaal erg leuk, behalve de regen dan. Leuk dat we ook gelijk de foto's kunnen zien. Geniet van je reis en doe Tineke en Freek de groetjes.

• 04 Juni 2011 - 13:51

Marianne:

We hebben de reisverslagen + een paar foto's uitgeprint voor opa en oma, die vinden het erg leuk om het lezen!

Veel plezier nog! X

• 04 Juni 2011 - 19:41

Yvonne Jongeneel:

Wat een leuk verslag heb je weer geschreven en ook de gemaakte fofo's zijn de moeite waard om te bekijken. Krijgen we Freek ook nog te zien?

Hopelijk ben je snel van je verkoudheid af.

Als het goed is zijn jullie nu op de cruiseboot richting Alaska, wat zal dat mooi zijn allemaal.

Groetjes aan iedereen en ik hoor je wel weer.

Liefs

• 05 Juni 2011 - 10:24

Grote Zus Steef:

Zo joh dat is hoog!! pfff.. Ziet er allemaal wel erg leuk en gezellig uit. Hier regent het nu ook... Have fun daar xxxxxx stef & chris-

• 05 Juni 2011 - 17:57

Renee En Rene:

hoi lieke en janjaap,
    wat leuk dat jullie weer een grote reis gaan maken.Geniet ervan, we volgen
    jullie!

• 05 Juni 2011 - 20:31

Marjo:

Hallo allemaal, ziet er allemaal prachtig uit. Jammer van het weer, hopelijk wordt het snel beter, anders maar een cocktail extra om warm te blijven. Verjaardag was ook gezellig, kon het buiten vieren.
    Nog veel plezier.
    XXX