The Last Frontier - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu The Last Frontier - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu

The Last Frontier

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

07 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal.
Allereerst SUPER dat jullie ons volgen en berichtjes schrijven! Erg leuk om te lezen!

Hier weer een bericht vanuit Ketchikan (Alaska).
Zal weer bij het begin beginnen:

In Vancouver zijn we op een bus gestapt die ons bij de boot in Seattle (Amerika) zal brengen.
Eenmaal bij de grens aangekomen werd ik eruit gepikt omdat ze het niet vertrouwden.. Ik moest alle spullen afgeven en mn koffer werd open gemaakt en ALLES werd doorzocht. Ook mn portomonee werd doorzocht en elke foto werd omgedraaid. Vervolgens werd Jaap ook aan de kant gezet omdat we samen waren. En Freek en Tineke waren er al doorheen maar werden teruggeroepen en werden gecontroleerd.
Uiteindelijk na een hele tijd verder konden we weer in de bus stappen om uiteindelijk in Seattle aan te komen.'
Hier was het super mooi weer! Dus nadat we op de boot kwamen lekker boven op het dek met een cocktailtje genieten in de zon.
Gister hebben we de hele dag gevaren en dat was goed te voelen!Verder is het weer een super mooie boot en we hebben een balkon (wel koud als we varen!) Vanochtend kwamen we hier aan in Ketchikan. Het is hier 14graden en bewolkt. Met een bustour meegegaan en zo iets van het stadje kunnen zien. Helaas waren er geen beren of walvissen. Wel heb je hier veel adelaaren. Dit zijn hele grote roofvogels.
Het is hier trouwens nog een uur vroeger dus in totaal nu 10uur vroeger dan in nederland.
Alaska is wel een super mooi land!
Doeiii!!! xxx

• 07 Juni 2011 - 06:46

Ton:

Verdacht voorkomen ?

• 07 Juni 2011 - 07:06

Joke Jongeneel:

Hallo Lieke en Jan Jaap,
    Leuk om jullie zo weer te kunnen volgen. De foto's van Vancouver komen mij bekend voor, daar zijn wij ook geweest, alleen de stoomklok in de regen dat was wel een triest gezicht. Het is juist zo'n gezellig wijkje om daar een beetje rond te stappen. Maar ondanks de regen is Vancouver een prachtige stad mety al zijn parken, havens en winkels. De confrontatie met lastige douane of agenten dat is hinderlijk maar ze wantrouwen echt iedereen. Nu het grote avontuur Alaska. De foto van het dorpje heeft veel weg van dorpjes in het noorden van Noorwegen. Nu wij zijn benieuwd naar de rest van jullie ervaringen en of jullie toch nog walvissen of beren spotten!!!!
    Hartelijke groetjes ook aan Tineke en Freek, dikke knuffel van,
    oom Hans en tante Joke

• 07 Juni 2011 - 08:28

Inge De Wit:

Hallo vakantiegangers,
    ik dacht niet dat jij Lieke so krimenell uitziet dat jij zoooo onderzocht musst worden.Ha ha .

groetjes INGE

• 07 Juni 2011 - 08:42

Sis Kim:

Ha vakantiegangers, zeker geen wifi in de buurt meer. Goed om te horen dat jullie het leuk hebben. Lekker genieten op de cruise. Maak ook ff wat foto's van het schip. Hier alles z'n gangetje. Veel liefs.... xxx Kim

• 07 Juni 2011 - 10:08

Marius En Corrie:

tjonge , jonge , jullie maken wel wat mee hoor.
    Opa is niet geopereerd aan zijn hand, omdat hij 2 uur te laat in het ziekenhuis was. Hij had verkeerd gelezen op zijn afsprakenkaart.
    groetjes aan iedereen en we horen wel weeer van jullie.

• 07 Juni 2011 - 15:04

Lange & Erik :

Joehoe...
    ziet er helemaal top uit! We blijven jullie volgen en de kiekje bekijken.
    lekker genieten daar!!

kussss

• 07 Juni 2011 - 17:30

Marjo:

Hallo Lieke ,Jaap , Freek en Tineke,
    Jullie zullen wel genieten op de boot en hopelijk ook beren en walvissen zien. (Misschien ook nog wel een Indiaan, bij een totempaal)ha,ha.
    Jammer van de douane, maar alles toch goed gekomen. Hier nu ook saai weer. Op werk errrrrg druk ! Missen je nu al . We slaan ons er wel doorheen. Ga zo naar Marloes, geeft haar laatse les body pump! Ruud, Marloes Evi en kleine Hansje? gaan vrijdag op vakantie.
    Voor jullie nog veel plezier op de boot.
    Groeten en X van Marjo en Hans

• 07 Juni 2011 - 18:04

De Kokkin:

Ben erg blij dat jullie het naar het zin hebben.
    Hier is alles op orde voor een gezellig feestje zaterdag.
    Veel plezier nog.

XXX

• 07 Juni 2011 - 18:59

Yvonne:

Krabbel ook nog maar even wat, heb je vanmiddag nog aan de telefoon gehad.

Grappig die huisjes op palen in Ketchikan.

Een spuitende walvis bij de boot gespot en verse afdrukken van berenpoten gezien, geweldig hoor!

Nog 3 dagen cruisen en dan met de campers kris kras door Canada.

Veel plezier verder, liefs

• 07 Juni 2011 - 22:50

Hanneke:

joee wat cool dat jullie een walvis hebben gezien!! ziet er ruig uit die natuur in vancouver! geniet van de laatste daagjes op het schip! komen jullie ook nog langs eskimo's? xxx liefs

• 09 Juni 2011 - 12:39

Hennie:

Hallo Allen,
    Het klijkt weer goed allemaal.
    Gelukkig kon je wel de boot op en lekker nagenieten met een cocktail.
    Wij hebben gister oma opgehaald. Ze was wel moe maar had het erg naar haar zin gehad.
    Veel plezier nog en op naar de walvissen.

• 09 Juni 2011 - 19:11

Theo En Sabine:

Leuk om jullie tripjes te lezen.
    Lijkt me een hele mooie reis!!
    Heel veel plezier nog.

groetjes