Verslag Alaska - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu Verslag Alaska - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu

Verslag Alaska

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

10 Juni 2011 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit Canada, We varen vandaag de hele dag op open zee.

Na Ketchikan zijn we vertrokken naar Juneau dit is de hoofdstad van Alaska. We hadden hier maar kort de tijd want om 13.00uur zou het schip vertrekken. Hier zijn we met een kabelbaantje omhoog gegaan om vanaf een berg van het uitzicht te kunnen genieten. Laat het vandaag nou ook nog erg warm zijn en geen wind. Dus dat was super leuk! Hier hebben we een wandeling gemaakt, langs groen en sneeuw. Hierna zijn we in de bekendste Saloon van Alaska geweest en een drankje genomen. Daarna terug naar de boot. De boot vaarde om zodat we langs een Gletsjer zouden komen. Dit was het super mooi! We kwamen langs ijsschotsen waar de zeehondjes lekker op lagen te slapen in de zon, en af een toe een walvis die omhoog kwam. Vandaag ook heerlijk in bikini op het dek gelegen. Best een gek idee midden tussen de bergen bedekt met sneeuw en dan toch een temperatuur van 30graden.
De volgende dag gingen we naar het laatste plaatsje in Alaska, Skagway. Dit stadje heeft maar 800inwoners. Leuke stadjes hebben ze hier, alle huisjes zijn van hout. We zijn even door het plaatsje heengeslenterd en vervolgens vervolgens hadden we een wildlife tour geboekt met Dolly. We hebben 2uur gelachen met haar. Was echt leuk. Alleen weinig wildlife gezien helaas. Dolly was vroeger trouwens een vrouw van een goudzoeker. Weet het verhaal ook niet precies maar ze zag er wel grappig uit. Gister zijn we in Prince Rupert geweest. Dat is weer Canada. Dit was een erg klein plaatsje en met 1,5uur waren we er alweer doorheengelopen. Was niet echt veel te doen. Vandaag zitten we de hele dag op open zee. En morgen komen we weer aan in Seattle om de campers te gaan ophalen! We zijn het na een week wel weer zat op de boot!
Tot het volgende bericht!

• 10 Juni 2011 - 19:03

Nel:

Hoi Allemaal,
    Wat een heerlijk verhaal en mooie foto's. Dit is echt een geweldige omgeving. Gek hoor met sneeuw en dan lekker zonnen op het dek.
    Nog een dagje relaxen op de boot en dan verder met jullie camper tour.

Ik kijk al uit naar het volgende verhaal.......

• 10 Juni 2011 - 20:52

Inge De Wit:

Hallo weer leuke fotos en verhaal !!!!
    Wij hadden gisteren bij super weer de Haringtocht met de Triton.its kleinere boot dan jullie ha ha .
    gr. Inge

• 11 Juni 2011 - 10:49

Marius En Corrie:

geweldige foto's en wat een belevenissen allemaal.
    Opa en oma vinden het heel leuk om de verslagen te lezen. Ze vragen nu zelfs al na een paar dagen ...is er al weer een nieuw reisverslag?

groetjes aan iedereen ook van opa en oma en.... tot weer een nieuw reisverslag.

• 11 Juni 2011 - 14:05

Yvonne:

Hallo allemaal,

Ook ik heb weer genoten van het nieuwe reisverslag.

Mis eigenlijk wel je verhaal van de adelaar die een zeehondje bij z'n moeder weggriste om het een eindje verder op te gaan zitten peuzelen!

Leuke en mooie foto's, grappig hoe vrouwtje Dolly er uit ziet.

Begrijp dat jullie na een week cruisen het leuk vinden om er met de campers op uit te trekken.

Geniet verder van de mooie reis , lieve groeten van ons allemaal.

Neem vanavond nog even kontakt met je op, Lieke

• 11 Juni 2011 - 16:46

Marjo:

Hallo allemaal,
    Het ziet er allemaal weer super uit en een zonnetje erbij is natuurlijk ook erg lekker.
    Vandaag de kippenloop gelopen 25 km. Het weer viel tegen veel regenbuien,maar met mijn plastic jas van de halfords toch lekker droog gebleven. ( zag er niet uit) . Na de tocht in de strandtent van John aan de rose en bitterballen. Haringtocht was ok weer gezellig, daarna nog in de Blauwe Bok geweest.
    Genieten jullie nog maar lekker en tot over een paar weken.

• 13 Juni 2011 - 07:46

Grote Zus Steef..:

Goedemorgen allemaal!! Het ziet er weer erg leuk en mooi uit.... Vooral die staartjes op jullie hoofden zijn fantastisch...

Ik ben dit weekend in Engeland geweest met een koolzuur auto, was ook erg leuk.

Nou dikke kuss

• 13 Juni 2011 - 14:34

Joke Jongeneel:

Hallo Lieke en Jan Jaap,
    Zo dat gaat snel zeg, bijna hebben jullie je cruise naar Alaska er op zitten. Wat een prachtige boot hebben jullie van een Noorse Mij. Ongetwijfeld ook een super verzorging en lekker heel veel vis, nu geniet nog maar, want dit is wel echt relaxen en dan nog mooi weer er bij, super hoor. De foto's daar herken ik wel het e.e.a. in van Groenland en ook Noorwegen, maar Alaska heeft toch weer een andere klank.
    Hier gaat alles prima, behalve het weer dat is omgeslagen en we hebben geen zon met Pinksteren maar wel veel regen. Nu dat is weer goed voor de natuur.

Blijf genieten, veel plezier en de hartelijke groetjes voor jullie viertjes,
    tante Joke