Hi there from the Big Appel!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu Hi there from the Big Appel!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu

Hi there from the Big Appel!!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!
We hebben weer een computer gevonden om een verslag te plaatsen.
Op dit moment zijn we in New York.
Vandaag is onze laatste dag! Dan zijn we er 3 dagen geweest.
Zal weer even beginnen vanaf ons vorige bericht.
Na ons verblijf bij Willem en Mita zijn we doorgereden naar de Niagara Watervallen. Erg mooi om te zien! Ook is er veel te doen! Gewoon een soort van kermis eromheen. Zijn hier nog even in een spookhuis geweest. En verder HEEL veel gelopen. Maar dat doen we hier genoeg. (regelmatig blaren onder de voeten)
Hier sliepen we 2 nachten en toen zijn we naar Gettysburg gereden. Dat was ongeveer 6 uur rijden. Toen we daar aankwamen was het super warm! 32graden. Dus snel naar de kamer.. omkleden en even aan het buitenzwembad gelegen. Hier sliepen we 1 nacht en toen gingen we door naar Washington. Eerst de auto ingeleverd op het vliegveld en toen per taxi naar het hotel midden in het centrum. Dan is 32 graden niet zo leuk meer als je midden in een stad zit. We sliepen hier 2 nachten. Hier hebben we ook in een bus gezeten die ons overal heenbracht. Het Witte Huis, het Capitool en de Memorials. Heel mooi om te zien allemaal.
Vanuit Washington gingen we per trein naar New York. De treinreis duurde 3 uur. Toen stonden we ineens midden in New York!
Snel de taxi gepakt en naar het hotel gereden. (naast Time Square)
Ook hier hebben we bustickets gekocht voor 2 dagen. Stopt bij alle hoogtepunten. Zo ook bij ground zero. (Indrukwekkend om te zien, ook de gedenktekens) Er wordt alweer druk gebouwd aan 2 nieuwe torens van het WTC. Waarvan 1 toren nog hoger wordt dan wat het was. Ook het vrijheidsbeeld wilde we naartoe. Helaas was die rij zoooo lang dat we het zonde van de tijd vonden om daarin te gaan staan wachten voor de ferry. Dus dan maar foto's en film van veraf. Gister zijn we op het Rockefeller Building geweest. 67 verdiepingen omhoog. Wat een prachtig uitzicht over de stad!
Vandaag was het shopping dag! (JanJaap had het zo naar z'n zin!!) Was hem dan ook ineens kwijt. Maar later weer gevonden want hij beheerd de portomonee haha.
Alle gebouwen zijn hier hoog!
Wij slapen om de 20e verdieping van het hotel.
Morgen vliegen we naar Orlando waar het nog warmer is.
Hier gaan we naar Disneyworld en hebben we ook weer een auto voor 4 dagen. Vanuit daar rijden we dan naar Miami.
Over anderhalve week zijn we alweer thuis!
Liefs van ons!

• 16 Juni 2010 - 22:04

Tineke:

Dag Jan Jaap en Lieke

Ze te lezen hebben jullie weer van alles gezien in Washington en in New York en al die hoge gebouwen en Jan Jaap zo maar zin op de shoppen, hij begint het te leren, heeft hij ook nog wat gekocht over alleen maar gekeken?

Verder is alles hier Ok
    Ellen is geslaagd voor hij studie

Groetjes Pa en Ma

• 16 Juni 2010 - 23:02

Yvonne:

Lieke en Jan Jaap,

Heb weer genoten van het nieuwe reisverslag.

Jullie hebben weer veel nieuwe indrukken opgedaan in New York, ground zero en de torens van het WTC, en het vrijheidsbeeld op afstand. En natuurlijk hoort shoppen daar ook bij, Jan Jaap is er trouwens dol op! Hoop er ook ooit nog eens heen te gaan!

En morgenochtend alweer vroeg opweg naar Orlando per vliegtuig waar jullie 4 dagen kunnen genieten van alle attrakties, geniet ervan.

We horen jullie weer, lieve groeten van ons allemaal

• 17 Juni 2010 - 01:18

Mita:

Bedankt voor het bericht zat al lang te kijken dus nou was het er leuk dat jullie het naar je zin heb en mooie weer en dat je zo hoop gezien heb groetjes veel plezier

• 17 Juni 2010 - 12:00

Erik:

Ha Lieke en JanJaap!

Goed om wat te horen van jullie avonturen weer! Lekker dat het warm weer is overal. Jullie hebben het wel goed geregeld met auto's bussen en taxi's! Veel plezier nog in Disneyland en Miami, en tot snel alweer.

Groet Erik

• 17 Juni 2010 - 21:41

Joke Jongeneel:

Hoi Lieke en Jan Jaap,
    Wat een belevenissen allemaal. De echte Highlights hebben jullie nu gezien. De meest indrukwekkende steden van de USA New York en Washington, geweldig he. Wanneer je daar loopt dan word je echt wel een beetje stil. Wat houden die Amerikanen van hun land, dat hebben wij echt zo sterk niet.
    Na deze steden nu de fun, nu Lieke jij kan je hart weer ophalen in de pretparken veel plezier en test alle achtbanen maar uit,
    liefs voor jullie van
    Oom Hans en tante Joke

• 18 Juni 2010 - 23:20

Yvonne:

Nog even genieten van de pretparken in Orlando, ook al is het daar hot,hot,hot!

Zondag weer op weg naar de volgende bestemming, Miami, waar jullie 1 nacht verblijven in het Marseilles Hotel om vervolgens 4 dagen te gaan cruisen naar de Bahama's.

Wat een heerlijk vooruitzicht allemaal!

En dan vrijdag, bijna einde vakantie 3 uur vliegen van Miami naar Detroit aankomst 16.30 uur om rond 17.40 uur aldaar weer te vertrekken voor de terugvlucht naar Amsterdam, waar jullie zaterdagmorgen rond 7.35 uur hopen te landen.

Moeders komt jullie halen zoals afgesproken.

Lieke en Jan Jaap vinden het leuk om familie en vrienden uit te nodigen bij Lieke thuis, zaterdag 26 juni a.s.

Vanaf 10.30-15.00 uur is iedereen van harte welkom voor een bakkie, een borrel en een hartige hap!

Tot ziens op 26 juni aan de Hoofdstraat 137 te Valkenburg

• 19 Juni 2010 - 19:56

Tineke:

Dag Jan Jaap en Lieke

Jullie laatste week wat gaat de tijd toch snel lekker een paar dagen in Orlando geweest en morgen op naar Miami en dan Cruise geniet er nog maar van, voor dat je het weet zijn jullie weer terug in dit koude kikkerland.

Gisteravond wezen roeien naar boerderij Geertje om de zon onder te zien gaan maar het was bewolkt om 23.00 uur weer terug naar de vereniging waren hier pas om 00.45 toen even alles opruimen was rond 1.30 uur thuis.

Vanavond gaan we nog even naar het tentfeest in Voorschoten. Pa heeft zijn dikke trui al aangetrokken het is hier nu een graad op 12

Jeroen zit in de Ardennen is aan het Quad rijden komt morgenavond weer thuis.

Groetjes van onze allemaal

Pa en Ma

• 20 Juni 2010 - 14:22

Hennie:

Hallo JJ en Lieke.

Het klinkt allemaal erg leuk wat jullie doen. Alle bekende namen uit amerika komen aan jullie voorbij. JJ met het shoppen komt het wel goed ga jij maar een biertje drinken en geeft Lieke gewoon de portomonai. Merken jullie iets van het voetbal? Het is hier een oranje gekte.

Groetjes en veel plezier nog bij Disney

Hennie