USA en Canada - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu USA en Canada - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Lieke Jongeneel - WaarBenJij.nu

USA en Canada

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

08 Juni 2010 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal!
Het heeft even geduurd voordat er een nieuw verslag was maar nu is die er.
We zijn op dit moment bij Willem en Mita op de boerderij in Canada.
Na ons vorige verslag uit Boston zijn we doorgereden naar Stowe (Amerika). In dit plaatsje was weinig te doen. Zijn alleen even naar de Ben en Jerry Factory geweest. Hier wordt het ijs gemaakt en getransporteerd naar andere landen. Was leuk om te zien en natuurlijk mochten we ijs proeven.
Vanuit daar zijn we de grens overgegaan naar Canada en naar Quebec city geweest. Hier sliepen we 2 nachten. Erg leuke stad! Hier zijn we ook per zodiac walvissen gaan bekijken. Was echt onwijs gaaf. Zulke grote dieren naast zo'n klein bootje! Ook zwommen ze onder de boot door.
Vanuit Quebec city zijn we naar Montreal gereden. We zaten midden in China town dus het leek geen Canada maar China. Hier sliepen we ook 2 nachten. Vreselijk hotel en een vreselijk bed. Beetje door de stad rondgezworven en we vonden het helemaal niet erg om naar Ottawa te rijden. Eenmaal daar aangekomen zijn we eerst lekker gaan slapen in een heerlijk bed! Daarna naar het zwembad geweest en verder weinig gedaan. 's avonds even aan de bar gezeten. En Steef en Ard: de Malibu smaakt heerlijk en is 6 dollar per glas. Vanuit Ottawa door naar Toronto. Super leuke stad dit!
We zijn naar het waterfront gelopen want dat was 'the place to be'. Hier hebben we een fery boot gepakt en zijn we naar Toronto Islands geweest. Super mooie eilandjes. Met een fantastisch uitzicht over Toronto Helemaal groen en er wonen maar een paar mensen. Er is hier ook geen supermarkt/dokter enz. Ook mag je hier geen auto hebben. Toen we waren uitgekeken zijn we de CN tower ingeweest. Een uitkijktoren van bijna 500meter hoog. Als je dan eenmaal boven bent kan je over een glazen vloer lopen en kijk je regelrecht naar beneden. Ook nog even wezen shoppen en 1 truitje gescoord.
Vanuit Toronto zijn we naar Willem en Mita gereden. Het is hier heerlijk rustig. (vooral als je alleen maar drukke steden hebt gezien). Hier zijn we steeds een beetje aan het rondrijden en zien veel. Erg leuk allemaal. Hier leven zelfs 'Amish' mensen met paard en wagen.
Vanmiddag hebben we een stier weggebracht naar een handelsplaats voor boeren en slagers.
We hebben een veiling gezien van jonge stieren en van paarden.
Erg indrukwekkend om te zien (aangezien dat ze in nederland niet hebben). JanJaap is nu aan het helpen met koeien melken. Ze hebben er ruim 200! En nog een hoop kalfjes.
Tot het volgende bericht!
Liefs van ons!

• 09 Juni 2010 - 04:52

Ton:

Hallo Japio en Lieke zo te lezen maak je wel wat mee daar. Je maak wel veel km maar dan zie ook wat temperatuur niet echt
    super?( PS kan Japio het melken niet laten)
    Nog veel plezier

• 09 Juni 2010 - 05:40

Hallo Jan Jaap en Lieke

Zo te horen vermaken jullie je eigen prima en maken jullie heel wat km.
    Fijn dan Lieke weer een verslag geschreven heeft , trouwens ook mooie foto's ( eindelijk), zijn we weer een beetje bij.
    Jan Jaap weer in zijn element tussen de koeien

Groetjes

• 09 Juni 2010 - 06:34

Ellen:

Hey JJ en Liek!

Klinkt echt super gaaf! Heerlijk, leuk dat jullie allemaal van die bijzondere plekken tegenkomen!

Have fun!!

X

• 09 Juni 2010 - 15:24

Je Leukste Collegaas:

Hoi luitjes in verweggiestan!! Jullie hebben het maar druk! Noem dat maar een vakantie ;)
    Jaapie met de koeien.. Tis toch wat :D
    Lieke zonder shoppen is ook geen doen :p
    Have fun saampjes!!
    Groetjes van ons

• 09 Juni 2010 - 16:44

Hallo Lieke en JanJaap,

We zijn allemaal weer blij met jullie tweede reisverslag en foto's die geplaatst zijn.

Wat wonen Willem en Mita op een grote boerderij zeg! Lekker even relaxen hier en dan morgen weer op weg naar de Niagara Falls in Amerika, 128 km te gaan waar jullie 2 nachten zullen verblijven.

Morgenavond gaan we er weer met de Triton tussenuit voor de jaarlijkse haringtocht, ook altijd weer gezellig.

Nou lieve kinderen geniet er verder van, we horen jullie wel weer.

Liefs,

moeders

• 09 Juni 2010 - 19:52

Kim :

super leuk hoor allemaal! Goede berichten, veel foto s maken! Have fun! X

• 11 Juni 2010 - 20:47

Lieve kinderen,

Jullie zijn alweer op de helft van de vakantie, dat gaat toch ook weer snel allemaal.

Volgens mijn schema zijn jullie nu onderweg naar Gettysburg, 705 km te gaan!!!!

Hier verblijven jullie 1 nacht en dan door naar Washington, 128 km, alwaar jullie 2 nachten zullen zijn en ik begrijp dat de huurauto in Washington achterblijft en dat jullie per trein verder naar New York reizen.

Stefanie heeft vandaag met je auto gereden en is er mee door de wasstraat gegaan.

Wachten maar weer op jullie volgend reisverslag, veel plezier verder, liefs

moeders

• 11 Juni 2010 - 21:43

Dag Jan Jaap en Lieke

Jullie zijn vertrokken uit Canada en weer in Amerika morgen zit de helft van de trip er alweer op, wat gaat het toch snel
    Hier is alles OK morgen ga ik in Katwijk in de kippenloop wandelen, 25 km.
    Wouter is vanochtend vertrokken naar Ameland voor het beach Rugby toernooi.

Groetjes uit Voorschoten

• 12 Juni 2010 - 09:24

Oma En Opa:

Lieve Lieke en Jan Jaap,

Wat hebben we genoten van de reisverhalen bravo Lieke voor je ondernemerschap!

Wens jullie nog veel plezier en tot over 14 dagen.

Liefs van ons

• 14 Juni 2010 - 10:24

Joke Jongeneel:

Hallo Lieke en Jan Jaap,

Leuk hoor jullie verslag, zo blijven wij op de hoogte, want straks alles navertellen dat valt niet mee. Jammer dat Montreal geen succes was, want het is toch een pracht van een stad, maar jullie zien zoveel steden dan maakt die ene ook niet meer uit. Hier is alles oke, wij zijn een weekend in Noord Holland wezen fietsen dat was ook super gezellig en lekker!
    Nu geniet met volle teugen, want jullie zijn nu op de helft.
    Dikke knuffel van,
    Hans en Joke

• 14 Juni 2010 - 17:32

Maris:

Zo te lezen vermaken jullie je wel!!

Leuke foto's ook!!! Jullie zien veel en maken veel mee!! Geniet er van!!

Groetjesss!!!

• 14 Juni 2010 - 19:23

Marjo:

Hallo,

Jullie hebben al heel wat gezien, leuk allemaal. Vanmiddag was er voetbal Nederland - Denemarken 2-0 gewonnen. We konden niet kijken t.v. deed het niet. Sas heeft de pot gewonnen. Heb zaterdag ook aan de kippenloop meegedaan. Viel me alles mee, 25 km lopen. Daarna lekker op het terras van Zoomers aan de rose, wel verdiend! Ik heb Tineke niet gezien. De tijd gaat wel hard, nog even en jullie zijn alweer terug. Nog heel veel plezier en geniet ervan.Groeten Marjo

• 14 Juni 2010 - 20:56

Yvonne:

Hadden vanmiddag nog contact, jullie zijn nu op weg per trein naar New York en hoelang die treinrit duurt is begreep ik voor jullie ook een verrassing.

2 overnachtingen in Hotel Wellington aldaar en dan donderdag per vliegtuig naar Orlando in Florida, 3 uur vliegen.

Hier 3 dagen genieten van Disneyland in het groot en hoe jullie dan zondag naar Miami reizen, geen idee eigenlijk, weet ook de afstand niet.

Veel plezier nog verder, we spreken elkaar wel weer,

Liefs

• 15 Juni 2010 - 21:13

Hallo Jan Jap en Lieke

Hoe is de treinreis verlopen als het goed is zitten jullie nu in New York ( heb jullie hier nog gefietst, dat zal wel niet)

Pa heeft vanmorgen oma naar Schiphol gebracht en ze is samen met ome Aad en tante Corry naar Toronto gevlogen.
    Hier is alles Ok, we zijn zaterdagavond bij Marijke en Daan geweest om het sloopfeest bij te wonen in haar in haar huis op de Papelaan.
    zondag zijn we bij Marius en Corry geweest om hun 50 ste verjaardag te vieren in Katwijk bij Benny,s Beach was erg gezellig.

Jeroen heeft maandag avond het jonge poesje opgehaald bij Martijn en Laura. Hij kruipt nu op het bureau want hij wil maar bij mij zitten.

Verder de groetjes van iedereen.